Geoblog.pl    vviolek    Podróże    LifeStyleBreak czyli ucieczka w inny, nieznany swiat!    Pozegnanie z Sajgonem / Goodbye Saigon

Pozegnanie z Sajgonem / Goodbye Saigon

Wietnam
Wietnam, Ho Chi Minh City

Pokoj opuscilismy przed 12-ta, zostawiajac bagaze na recepcji. Dzisiaj zegnamy sie z Sajgonem. Trzy dni to stanowczo za malo, aby nacieszyc sie tym miastem. Kupujemy otwarty bilet na przejazdy do nastepnych miejscowosci na trasie Saigon-Dalat-Nha Trang-Hoi An-Hue. Wszystkie autobusy z miejscami lezacymi, a to wszystko za jedyne 100zl! Moglismy nabyc bilet az do Hanoi, lecz chcemy zatrzymac sie przed tym w dwoch innych miejscach, gdzie te autobusy nie staja.

Wyjazd z Sajgonu do Dalat mamy zaplanowany o 23:00, wiec caly dzien przed nami. Wyruszamy na miasto w poszukiwaniu karty do aparatu, cieszac sie ostatnimi chwilami w tym miescie. Nastepnie odwiedzamy palac prezydencki oraz Pagode - swiatynie buddyzmu. Ruch na ulicach jest tak duzy, ze ciezko przejsc na druga strone. Dochodzimy do wniosku, ze skuterkow musi tu byc miliony, doslownie!

Po calym dniu wedrowania, udajemy sie po bagaze. Jakoze, bilet kupilismy w naszym hotelu, wlasciciel postanawia nas zawiezc na dworzec. Zrobilo sie jeszcze ciekawiej, jak oznajmil nam, ze pojedziemy motorkami :) Byla to wspaniala niespodzianka, na pozegnanie z Sajgonem. Wrazenia byly niesamowite, moglismy zobaczyc jak to jest od strony jezdni, a ciezkie plecaki na naszych plecach, dodawaly dreszczyku emocji.

Na autobus czekamy godzine. Na dworcu dostepne jest wi-fi bez oplat, wiec czas zlatuje szybko. Po zapakowaniu sie do autobusu, rozkladamy sie wygodnie na naszych miejscach i mowimy Goodbye Sajgon.

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

We leave the room before noon, leaving our luggage at the reception. Today we say goodbye to Saigon. Three days is definitely not enough to enjoy this city. We buy an open ticket to travel to the next town on the route Saigon-Dalat-Nha Trang-Hoi An-Hue. All buses are with seats that are also suitable and comfortable for sleeping, all for only 100zl, which is 30 bucks US, which is 15 British pound sterling! We could purchase a ticket onto Hanoi, but we want to visit another two places before Hanoi, where the buses do not stop.

The departure time from Saigon to Dalat is at 23:00, so we have the whole day ahead of us. We walk the city in search of camera card, enjoying the last moments. We visit the presidential palace and the Pagoda - Buddhist temple. Traffic on the streets is so dense, it's hard to cross to the other side! We come to the conclusion that there must be millions of those motorcycles/scooters, literally!

After a day of hiking, we go to pick up the luggage. Because we bought the bus tickets at our hotel, the owner decides to give us a lift to the train station. It has got even more interesting: we are taking the motorcycles/scooters :) It is a wonderful surprise - the farewell of Saigon. The impressions were amazing - we could see how it feels from the road. The heavy backpacks on our backs add to the thrill!

We wait an hour for the bus. Free wi-fi is available at the station, so time passes by quickly. After getting on the bus, we sit down comfortably in our seats, and say “Goodbye Saigon.”